Der link zum engl. orginal-guide:
http://evilempireguild.org/guides/kenco2.phpHier nochmals der part bezüglch "Verblassen":
Fade reduces your threat temporarily by a fixed amount - 820 at max rank, and is not affected by threat modifiers, such as Silent Resolve. This is a good thing since a priest would only have negative threat modifiers on. When the buff ends, you get the same threat back, so there is no net gain from spamming Fade you should leave it as a panic button instead. Note that you cant fade to below 0 threat.
Noch der part bezüglich overheal und generelle heal-aggro, die ausschliesslich am berechneten heal-Wert ermittelt wird:
§4§ AOE Threat: Healing, Buffing, Power Gain Each point of healing causes 0.5 threat, forgetting threat modifiers. Overhealing doesnt cause threat. Most buff spells cast on friendly players generate a small amount of threat.
----> ein wichtiger Einschub: wie auch Enora beobachtet hat und hier beschrieben wird:
http://forums.worldofwarcraft.com/threa ... 1738&sid=1Dort bezieht sich der Author zwar auf den oben angegebenen guide, trotzdem schreibt er:
Fade removes a certain amount of your threat toward all mobs, then dumps that threat back on you when Fade expires. Fade is best used reactively: hit it when mobs turn toward you then lay off healing as long as you can. For extremely touchy encounters when even a second of a raid boss' attention can cause a wipe, consider "pre-Fading." You go in to what behaves like negative threat, allowing one small to medium heal at very low risk. Just remember to stop casting after doing so, otherwise the return of Fade's threat may spike you right over the tank.
Er sagt also, dass negative Aggro existiert. Dies würde Enoras Beobachtung unterlegen !!
Also mal als Beispiel Vael:
Falls es negativ Aggro gibt (erste "Heilungs-Runde"):
Fade: -820
Gruppenheal: +600 etwa
---------------
-220
Falls es keine negative Aggro gibt (erste "Heilungs-Runde"):
Fade: 0 und bleibt 0
Gruppenheal: +600 etwa
--------------
+600 heal
In diesem Fall ist "Verblassen" dann erst sinnig, nachdem man schon etwas Aggro erzeugt hat.
Für mich !!! habe ich festgestellt, dass ich direkt bei Kampfbeginn eine Gruppenheilung caste; es werden nicht viele Hitpoints dadurch geheilt und dadurch auch noch nicht viel Aggro produziert. Aber zumindest ein wenig um dann "Verblassen" zu nutzen. Dies ist wohl ein Mittelweg.